nienkefreije.reismee.nl

Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan..

Lieve paps en mams wat zijn pubers toch vreselijk lastig soms.. Ik kan ze echt niet volgen.. Het ene moment is hij mega boos en loopt schreeuwend weg, 10 minuten later komt hij een grote knuffel geven en is hij de liefste tiener van Cambridge.. Ondertussen kijken zijn kleine broertje en zusje met grote interesse mee. Dansend in de keuken, springend door de stad en huilend richting bed. Wat zijn kinderen toch prachtig! Ik ben enorm dankbaar dat ik deze 3 prachtige kinderen heb mogen leren kennen.

Morgen mag ik dan weer in de armpjes van mijn papsi en mamsi rennen. Heb ik er zin in? Een beetje, morgen waarschijnlijk veel. De laatste paar weken waren best pittig op dat gebied. Ongeveer dagelijks kwam mijn vertrek wel aan bod en zei er wil iemand dat ik maar niet meer naar huis moet gaan, kreeg ik plots een mega dikke knuffel of een bevestiging dat ik nu echt een deel van hun gezin ben. Hartstikke lief en schattig en leuk en en en en.. Maar ook lastig. Ik ga hier een enorm geweldig leuk gezin achterlaten maar ik mag naar een ander enorm geweldig leuk gezin in Nederland (oké voor 1 weekje dan maar haha..).

Ik heb het geluk dat naast ik het leuk vind om mijn vrienden/familie weer te zien ik nog iets heeeeel gaafs heb om naar uit te kijken: AFRIKAAA! Okee ik ben zo enthousiast hierover :D Volgende week zondag vlieg ik eerst naar Livingstone, Zambia om daar een maand vrijwilligerswerk te doen. Hier zal ik 's ochtends in een opvangtehuis voor gehandicapte kindjes meehelpen en elke middag een ander programma zoals bv ouderen helpen of afternoon school club. Daarna vlieg ik door naar Kaapstad, Zuid-Afrika om daar vervolgens 3 weken te helpen op een basisschool. Vervolgens ga ik nog een week een groepsreis doen. Klinkt dat niet ontieglijk tof?!

Ik was en ben nog steeds dat meisje die al jaren roept: 'Ik heb twee grote dromen Au pair in Noorwegen en in Afrika vrijwilligerswerk!' Au pair in Engeland stond eigenlijk niet op de planning, en toch is het zo gelopen. Ik had het voor geen goud willen missen. Als je aan mij vraagt wat ik leuker vond Noorwegen of Engeland zeg ik met volle overtuiging Engeland. Puur omdat het gezin meer bij mij past, het werk leuker was omdat de kids ouder zijn en omdat midden in een grote stad wonen heel gemakkelijk is. Het enige wat Engeland niet heeft is de prachtige Noorse natuur.. En dat zou nog steeds de reden zijn voor mij om later naar Noorwegen te emigreren! Ho wacht, niet te snel van de boot springen nienie! Dat zie je later wel weer. Wie weet wordt je toch gewoon die Groningse boerin met een paar handen vol kinderen wat je vroeger altijd zei..

Reacties

Reacties

Kees Matsinger

Heeeerlijk Nienke!!! Om te lezen en te merken hoe fijn je het gehad hebt!!
Geniet van je thuisgezin en heb een heel goede reis naar Afrika!!
Ik hoop weer es van je te lezen!!

Leonieke

Zo Nienke, dat klinkt goed. Wat een mooie ervaringen. Geniet van Afrika!
Tot later. Liefs.

Henrike Boekhout

Weer een ervaring rijker .. wonen in Engeland.
En dan nu Afrika, geweldig!! Heel veel plezier daar!
Geniet!!
Groetjes Henrike

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!