nienkefreije.reismee.nl

tussenjaar kwaaltjes

'Nienieeeeee'
'Yesss'
'I don't want you to leave!'

O help, ik wil ook niet weg. Hoe schattig en lief het ook is dat mijn hostchild dit tegen mij zegt, het is ook drama lastig. Het gaat zo ontzettend goed dat 3 maanden in Engeland eigenlijk veel te kort is.. Ik kan hier langer blijven, maar Afrika is echt geboekt dus het is geen mogelijkheid. Gelukkig is Engeland dichtbij en kan ik zo weer op bezoek bij dit prachtige gezin!

Hoe zagen de afgelopen 3 weken eruit? Reizen, reizen en nog meer reizen. Reizen maakt gelukkig, toch (en het maakt ook je portemonnee leeg)? Oxford, Bath, Bristol, Stonehenge, Stratford en natuurlijk Londen. Genoeg te doen hiero! Ik ben erachter gekomen dat alleen op pad gaan heel fijn is! Behalve het feit dat ik gewoon standaard verdwaal... Natuurlijk is het ook gezellig met andere meiden, en leuke gezellige meiden zijn er hier genoeg! Of reizen gelukkig maakt of niet, het maakt mij in ieder geval heeeeel blij!

Verder is het eigenlijk het 'gewone leventje.' Korfbal, zangles, koffie drinken en hardlopen. Ondertussen weet ik welke pub de leukste is op vrijdagavond en ben ik gewend aan het links fietsen. Om 15 uur de kids ophalen en er een leuke middag van maken. Op dit moment hebben ze 2,5 week vakantie. Leuk en enorm druk. Hele dagen voor 3 kinderen zorgen is echt wel pittig. Ik heb zelf ook nog wat kleine reisjes gepland dus vliegen de 2,5 week voorbij. We verven, gaan naar de speeltuin, tekenen maar hun favoriete spelletje is 'Fighting with nienkee!' (de 2 jongsten willen heel graag stoeien). Ik houd er wel van om een beetje gek te doen en daar spelen ze goed op in...

Klinkt allemaal perfect toch? Nou nee, de afgelopen weken ben ik echt wel achter de nadelen gekomen van een tussenjaar. Ja het is mega mega mega megaaa verslavend (maar doe het toch wel, het is het waard!). Ja ik ken de makkelijkste rekensommetjes niet meer en ik kan gewoon heel moeilijk dingen onthouden. En ja ik zie er tegenop om weer in Nederland te komen wonen. Het liefst zou ik jullie willen oppakken en in het buitenland willen droppen, maar ik ben bang dat jullie dat niet allemaal willen haha. Hoe vaak ik wel niet op het punt heb gestaan om nog een tussenjaar te nemen.. Gelukkig heb je dan ouders met de 'wijze' uitspraak; 'soms moet je kiezen met je verstand en niet met je gevoel.' Dus wees niet gevreesd, ik kom gewoon terug naar Nederland.

Het is allemaal niet drama erg hoor! Ik blijf gewoon één ding echt doen; genieten. Op de kleine momentjes dat ik dubbel lig van het lachen met mijn hostchildren, een deel van de prachtige wereld mag ontdekken of als er een paashaas van mijn gastfamilie en een kaartje van mijn eigen familie uit Nederland voor mij klaar ligt als ik een weekendje weg ben geweest.

En toen kwam ik plotseling de volgende tekst tegen:

Geniet van de regen
de zon en de wind
Geniet van het leven
Geniet als Gods kind.

Reacties

Reacties

Hans

Nou ik herken me hier in hoor, rake typeringen die alles weer even helpen 'plaatsen'

Inge Cok

Ik snap je helemaal hoor! Had ik ook toen ik au-pair was. Je gaat het hier ook wel weer leuk vinden hoor. Enneh, hier kijken 3 hele lieve kindjes ook naar je uit???? Geniet inderdaad van elke dag. Deze ervaringen maken je rijker en blijven je altijd bij, ook als je vergeetachtig wordt????

Eefke

Wat een fantastische ervaring in het mooie Engeland. Dit geweldige tussenjaar zal je je hele leven blijven onthouden!

Groeten uit Huizen van ons allemaal,
Eefke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!