nienkefreije.reismee.nl

Als een vis in het bevroren water

Titels voor mijn blog 'ploepen' meestal 's nachts in mijn hoofd. Zo ook met deze, alleen werd ik deze keer wakker en dacht ik: 'vissen kunnen helemaal niet zwemmen in bevroren water.' Maar goed, het gaat erover dat het hier de afgelopen weken heeeeel koud is geweest (tussen -10 en -15) met een dik pak sneeuw! En dat ik mezelf hier in Noorwegen als een vis in het water voel!

Kerst en Oud & Nieuw waren echt prachtig! Het was super tof om mijn lieve gezinnetje weer te zien en tijd samen door te brengen. We hebben eerst een aantal dagen genoten in 'Rondane National park.' Dit was echt prachtig en ook onze eerste echte winterwinter vakantie! Daarna moest ik weer werken maar was ik buiten werktijd altijd bij mijn ouders die verbleven in Naersnes. Ik heb ze Oslo laten zien en we hebben Oud & Nieuw gevierd met Nederlandse oliebollen! Het was een tijd in het landje waarvan ik houd, met de mensen van wie ik houd & een dik pak sneeuw!

Iets wat echt heel leuk was, was het sleeën. Er lag ongeveer 50 centimeter sneeuw en dan is de 'kurketrekker' een toeristische attractie. Je gaat met de metro naar boven, huurt een slee, glijdt naar beneden en gaat weer naar boven met de metro. Gelukkig kon ik skikleding van mijn gastmoeder lenen want het was toch behoorlijk koud...

Morgen ga ik dan toch echt naar huis. De laatste twee weken zijn heel snel voorbij gevlogen! Ik heb erg veel gewerkt en ik was ook druk bezig met 'what next?' Tadaadaaaaa: Ik ga nog even door met au pair zijn! Het is mij zo goed bevallen en in combinatie met mijn mega dure Afrika plannen komt een beetje werken goed uit! En wat heel fijn is, is dat werken als au pair voor mij niet als werken aanvoelt (omdat het gewoon zo leuk is). Helaas ga ik niet terug naar mijn geliefde Noorwegen :( Ik heb een heel leuk/enthousiast gezin gevonden in Cambridge, U.K. ! Ze wonen midden in het centrum, en nee niet een beetje in een buitenwijk, maar echt midden midden midden centrum. De ouders geven allebei colleges op de universiteit en ze hebben 3 leuke kids (meisje van 4 en 2 jongens van 7 en 12 jaar). Het is voor hun de eerste keer dat zij een au pair krijgen en ze vinden het dan ook echt spannend. Ik ga daar de kids uit school ophalen en vervolgens voor ze zorgen tot een uur of 7 's avonds en af en toe koken. Ik ben er echt mega enthousiast over en de klik met het gezin is via skype al zo goed!

Dus ja het is een tijd van afscheid nemen maar ook weer een tijd om op weg te gaan naar een nieuw avontuur. Wat ik stiekem jammer vind is dat ik mezelf helemaal niet zo erg ben tegengekomen in Noorwegen. Ik had dat wel verwacht en ook dat ik heimwee zou krijgen. Maargoed, daaruit haal ik wel dat het een mega goede keuze was om als au pair naar Noorwegen te gaan! Ik vond het heel gaaf om in het buitenland te wonen want dat betekent dat je daar ook op zoek gaat naar dingen om te doen en nieuwe mensen leert kennen. Mijn gastgezin was echt de juiste keuze, wat ga ik de kindjes missen! Je ziet een baby'tje in 3,5 maand heel snel groeien en eigenlijk wil je door blijven kijken maar dat kan helaas niet.

'Ben je er klaar voor en heb je zin om naar huis te gaan?' Ja, nu wel. Maar dat is echt sinds 2 dagen. Eigenlijk ga ik denk ik heel nuchter naar huis. Ik kom van een prachtige tijd in Noorwegen en ga naar een prachtige tijd en mensen in Nederland. Ik had het hier zeker nog wat langer kunnen uithouden maar tuurlijk vind ik het ook weer fijn om familie & vrienden weer te zien. De komende twee weken zullen dan ook echt in het teken staan van familie & vrienden. Op 1 februari vlieg ik door naar het volgende avontuur: Cambridge, here I come!

Reacties

Reacties

Hans

Dat is weer een mooie aflevering.. meteen dot energie voor de volgende periode; enthousiasmerend... ook voor de 'directe' omgeving...(!)

wauw

wow

vet

netjes

Philip en Marielle

Wat leuk om je verhalen te lezen, Nienke. En wat een leuke plannen voor de komende tijd!
Succes met afscheid nemen!

Groetjes Philip en Mariëlle

Kees Matsinger

Als DAT geen enthousiaste verhalen zijn.......Fijn hoor om te lezen dat je het goed had en dat je weer iets moois gevonden hebt.
Fijne tijd thuis (toch wel fijne?) en daarna succes in the U.K. Ik hoop weer mooie verslagen te lezen op je weblog! Doei.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!