nienkefreije.reismee.nl

Hello goodbye

11 december was het eindelijk zo ver! Rosemijn kwam een weekendje langs. Ik zou haar gaan ophalen maar ik was meer dan 1,5 uur van te voren op het vliegveld. Het was mijn plan om even rustig te gaan zitten, koffie te drinken en wat te relaxen, maar nee dat lukte niet... Ik was zo zenuwachtig dat ik 1,5 uur heb gekeken naar andere mensen hoe ze in de armen van diegene die hun ophaalde vlogen. En ook het afscheid op het vliegveld met Roos vond ik drie keer nikss. Roos zei: 'Je kijkt veel ste veel hello goodbye.'

In mijn vorige blog had ik geschreven dat mijn werkschema was verandert. Juist door die verandering viel ik een beetje in een gat. Als au pair heb ik een contract van 30 uur per week, dus 5/6 uur per dag. Begin december werkte ik misschien 15 uur per week en dat is toch wel heel weinig. Ik ben hier echt om met kindjes te werken en als je daar dan geen voldoening uit krijgt omdat het te weinig is, wordt het even lastig. Maar ik heb nu het idee dat mijn gastouders dat ook doorhadden want afgelopen week was weer gelukkig 30 uur. Laat mij maar lekker veel werken :D

Mijn werkdagen zijn elke dag weer anders. Bijvoorbeeld vorige week maandag heb ik van half 1 's middags tot half 12 's avonds gewerkt. Dit was een 'lange' dag en daarom was ik de hele dinsdag vrij. Maar eigenlijk is het helemaal niet zo 'lang.' Van die 10 uur lag de baby er 5 te slapen... Dit was een 'makkelijke' dag. Wat grappig is, is dat ik op de Noorse tv ben geweest. De tv liep een dagje mee met mijn gastmoeder, waardoor ik ook in beeld ben gekomen. Het was wel heel kort haha, maar toch leuk om mee te maken.

Sinterklaas vieren was erg leuk! Heel heel veel kletsen, cadeautjes én Nederlandse pepernoten! Het is fijn dat er in Oslo nog een andere Nederlandse au pair zit, samen doen we veel leuke dingen. Afgelopen weekend hebben we een 'sleep-over' gehad en hebben we een park in Oslo bezocht.

Het weekend met Roos was echt geweldig!! We hebben zoveel gekletst dat Roos haar stem aan het einde van het weekend er haast mee ophield. We zaten met z'n tweeën in een hotelletje in Oslo en van daaruit hebben we veel 'hotspots' van Oslo gezien. Zo lief dat een vriendinnetje helemaal langs komt, thanks Roos!

Via de taalcursus ben ik in contact gekomen met wat Duitse meiden. We spreken soms af, maar dan ben ik meestal de enige die niet uit Duitsland komt. Ik doe mijn best om dan Duits te spreken. Ik moet zeggen; Nederlands, Engels, Noors en dan ook nog eens Duits is een beetje te veel om niet door de war te gaan halen.. Het wordt een mooi Nienke-taaltje :)

Elke keer als ik een blog schrijf, denk ik bij mezelf: 'Heb ik nu al heimwee gehad?' En telkens is het antwoord nee. Dit vind ik apart want als ik op vakantie ben heb ik meestal heel snel heimwee. Ik denk dat het komt omdat ik me hier echt thuis voel. Mijn gastouders zijn heel aardig en behandelen me super goed. Het zijn de kleine dingen die er toe doen zoals dat mijn gastmoeder altijd 'thank you' zegt na een werkdag. Wat ik wel heel lastig vind om bijvoorbeeld een dag vrij te vragen. Ik houd niet zo van die 'zakelijke' onderwerpen en ik heb het er dan ook maar liever niet over. Gelukkig is het uiteindelijk wel gelukt en heb ik een paar vrije dagen.

Waaaant, vanavond mag ik weer naar het vliegveld! Dit keer is de planning dat ik precies op tijd aankom zodat ik niet zenuwachtig kan worden. Papsie, Mamsie, Ukkie en Klukkie komen vanavond aan! We gaan tot aanstaande maandag naar 'Rondana Nationaal park.' Hier ligt als het goed is meer sneeuw en is de natuur nog mooier dan in Oslo en omgeving. We gaan onder andere sinterkerst vieren en waarschijnlijk heel veel de koud in. Daarna blijven ze nog tot 1 januari in een huisje in het dorp waar ik woon. Dit worden hopelijk mooie kerstdagen en een mooi oud & nieuw!

Kerst is ook de tijd voor mij dat ik me realiseer wat een prachtige mensen er allemaal zijn in Nederland. Het aftellen kan al beginnen; nog 3,5 weekjes en dan vlieg ik al weer naar huis... Leuk om iedereen dan weer te zien, maar ook wel heel jammer om hier dan al weer weg te gaan.

Heel fijn kerstfeest & een gelukkig nieuwjaar !!

Reacties

Reacties

Rosemijn

Aww, nien zo lief! Het was geweldig!
Geniet van je vakantie met je gezinnetje
Dikke kus Roos xxx

Natasja

Leuk Nienke!! Whaa 3,5 weekjes nog maar, gaat snel hee:( enjoy je laatste weekjes en groetjes aan Marjon????

Willemijn Vd m

Heee nien!!

Wat leuk om te lezen allemaal! Heel veel plezier nog de laatste weekjes. De tijd zal omvliegen! Jij ook fijne feestdagen met de fam!????

Dikke kus Willemijn

Ina vlot

Ha Nienke,
Super leuk hoor om je verhalen te lezen.
Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt.
Waar ik nog wel benieuwd naar ben of je met de baby ook wel eens naar het consultatiebureau moet voor het gewicht en inentingen ? Ik ben benieuwd hoe ze dat in Noorwegen doen.
Bij deze ook hele goede en gezellige Kerstdagen gewenst met je familie en een goed 2016 !
Hartelijke groeten van Ina Vlot.

Berno en Corine

Ha Nienke!

Leuk om je verhalen te lezen! Heel veel plezier de komende dagen met je familie. Geniet ervan.

Groetjes,
Berno en Corine

Alie de Hoog

Hi Nienke,

Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen. Je schrijft het zo leuk dat ik het gevoel heb even mee te reizen!!
Geniet van de tijd met je familie.

Ook voor jou Gods zegen op het kerstfeest en in 2016.

Groetjes,

Alie en natuurlijk ook van Jonnie High.

Eefke

Hoi Nienke,

Wat heb je weer een leuk verhaaltje geschreven. En wat fijn voor je dat er een vriendin kwam en niet te vergeten je familie. Lekker bijkletsen in je eigen taal.... Nog een gelukkig nieuwjaar trouwens van ons allen en geniet van je laatste weekjes,

groeten,

Eefke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!