nienkefreije.reismee.nl

Met een bootje over zee, ga je mee?

Dat was de titel van een opstel uit de tweede klas. Over? Tja, je kan het misschien al raden; mijn favoriete vakantieland Noorwegen! Je zou bijna mijn ouders de schuld kunnen geven over het feit dat ik nu 3,5 maand naar Noorwegen ga... Hadden we maar niet naar Noorwegen op vakantie moeten gaan. Tijdens die vakanties ben ik erachter gekomen wat voor geweldig pracht land het is.

Zou je ook mijn ouders de schuld kunnen geven dat ik au pair ga worden? Nee hoor, dat gelukkig niet. Al een aantal jaren vind ik kinderen helemaal geweldig en ben ik veel met kindjes bezig. Ik roep nu ook al een jaar of 3 dat ik heel graag au pair zou willen worden. Eerst denk je nog dat dat toch niet zal gaan gebeuren. Maar langzaam kwam het dichterbij en wist ik zeker dat ik au pair wilde worden. Ik ga naar een leuk gezinnetje met 2 kleine kinderen. Ze wonen in een dorpje vlakbij Oslo.

Wat heb ik er zin in! De daagjes in Nederland ben ik aan het aftellen, het afscheid nemen begint deels ook al te komen en koffers mogen worden gepakt. Het wordt een groot en hopelijk mooi avontuur. Natuurlijk ga ik vrienden en familie missen. Maar ik probeer me gewoon te richten op hetgeen wat ik ga krijgen en wat mij zo tof lijkt!

Bij de keuze om een tussenjaar te nemen moest ik een aantal keer denken aan de onderstaande tekst. Deze tekst stond in een jeugdhostel in Brugge. Het is misschien een standaard tekst, maar toch vind ik hem erg aansporend om soms ervoor te kiezen om dingen te gaan doen waar je erg enthousiast over bent. Aanstaande donderdag vertrek ik niet met een bootje maar met een vliegtuig over zee op naar een nieuwe uitdaging!

Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbour. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.

Reacties

Reacties

Rosemijn

Je mag ons ook elke week wel op de hoogte houden door een blogpost hoor ????????

Rosemijn

:) :)

Hilda

En nu ben je daar aangekomen in Oslo. Afscheid nemen was moeilijk maar dat mag ook. Zo trots op je lieve meid! Slaap lekker in je noorse bed.

Jorn

Ik ben het met Rosemijn eens haha ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!